E-Belge, dijital dönüşüm kapsamında, Maliye Bakanlığı’na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya geçirilen elektronik belgelerin tümüne verilen genel isimdir. Elektronik belge uygulamaları, mükellefler tarafından Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) önceden belirlediği standartlara uygun olarak hazırlanır. Mükellefin hazırladığı e-Belgeler gerekli koşulları sağladıktan sonra GİB’e iletilir.

 

E-Belge faydaları ;

 

         ·       Zaman ve Maliyet avantajı 
         ( Kağıt, Kırtasiye , insan kaynağı vb.)

         ·       Her zaman her yerden erişim – İnternet bağlantısı olması
         yeterli

         ·       10 Yıl Saklama – Makbuzların 10 yıl boyunca güvende olması

         ·       Oluşturulan carinin otomatik olarak kaydolması

         ·       Yeniden Gönderme – Aynı müşteriye makbuz gönderimini
         tekrarlama

         ·       E-Mail Gönderimi ve Takibi – Mail ile muhatabınıza iletme ve
         mail iletim detayını görme

         ·       Esnek ve Kolay Raporlama – Kişiselleştirilebilir Excel
         raporları oluşturabilme.

         ·       PDF Özelliği – Tek tek ya da toplu PDF alma özelliği.

         ·       Entegrasyon Yetenekleri

         ·       Aradığınız özellikteki e-belgelere kolay erişim.

         ·       Tasarım Yükleme – E-Belge görsellerini özelleştirebilme.

         ·       Otomatik GİB Raporlaması – Müdahaleniz gerekmez.